ManaGeri oli hakusessa - Saimme tuplasti girlpoweria sekä Spice Girlsin comebackin
Korner haki elo-syyskuussa manageria aloittamaan firman oman markkinoinnin. Yli viidenkymmenen hakijan joukosta palkkasimme lopulta kaksi haastatteluissa loistanutta. Kysyimme heiltä miksi hakivat, minkälaisesta taustasta tulevat ja mitä haluavat Kornerissa saada aikaiseksi. Julkaisemme heidän vastauksensa sensuroimattomina alla.
Mikä sai hakemaan Kornerille?
Laura: Kornerilla aukesi loistava mahdollisuus lähteä kirkastamaan ja rakentamaan brändiviestintää kiinnostavaan uuteen firmaan, vahvan osaamisen ja kovan tekemisen ympärille.
Janette: Yleensä työpaikkoja hakiessa pitää kertoa kaikki mahdolliset tiedot, kuten jokaisen edellisen työn alkamis- ja päättymisajankohdat. Se on muuten tuskaista hommaa. Kornerin sivuilla oli vain laatikko: ”Kerro meille itsestäsi” tai jotain vastaavaa. Kiinnostuin heti!
Laura: Kornerin rivien välistä oli luettavissa omaan työtapaani istuva, sopivan suorasukainen meininki ja mahdollisuus liata kädet kunnolla.
Janette: Mulle tärkeintä on hyvä fiilis ja mielenkiintoiset projektit. Korner on rohkea, aito ja juuri sopivan kokoinen viestintätoimisto. Mun mielestä ollaan täydellinen match. Ja pääsin vihdoin viestintätoimistoon, oon haaveillut siitä opintojen alusta alkaen.
Minkälaisesta taustasta tulet Kornerille?
Janette: Seitsemän vuotta vietin ”Suomen aurinkoisimmassa kaupungissa” Vaasassa, ensin yliopistossa viestintää ja sen aikana + jälkeen toimittajan hommia Pohjalaisessa, Ilkassa ja Vaasan Ikkunassa. Viimeksi työskentelin PR-koordinaattorina hyvinvointialan yrityksessä. Vastuullani oli ”pienen” hyvinvointikiertueen järjestäminen, kiersimme kuudessa kuukaudessa Suomen jokaisessa 107 kaupungissa.
Laura: Hyppäsin Kornerin kelkkaan natiivistartupin johtoryhmän luovalta puolelta, jota ennen olen työskennellyt myös pienyrittäjänä tapahtumien visuaalisen tuotannon parissa sekä toimistopuolella tapahtumissa (kenttätyöstä puhumattakaan.. eli siitä ei puhuta). Taustaltani löytyy vahva kokemus sisältöjen, visuaalisen viestinnän, sisällöntuotannon ja elämyksellisen markkinoinnin parista.
Mitä haluat saavuttaa Kornerilla?
Janette: Haluan kehittyä entistä paremmaksi, etenkin sisällöntuottajana, mutta myös mediaviestinnässä ja markkinoinnissa. Toki haluan myös siivittää asiakkaita onnistumisiin ja saada uusia, mielenkiintoisia projekteja työn alle.
Laura: Kornerin omassa markkinoinnissa riittää rajattomasti mahdollisuuksia - tavoitteenani on rakentaa kestävä pohja tuleville vuosille sekä laajentuvalle tekemiselle ja kirjoittaa Kornerin nimi isolla katukuvaan.
Ja kyllä, Spice Girls ilmoitti marraskuun alussa tekevänsä comebackin. Keikat myytiin loppuun tunneissa. Viva forever!