Strateginen viestintä

Kaikella viestinnällä tulee olla strateginen tarkoitus

Meiltä saat viestintästrategiat ja viestintäsuunnitelmat, tavoitteellista viestintäkonsultointia arjen avuksi tai vaikka nuupahtaneiden ydinviestien tuuletuksen. Olemme apunasi myös muutos- ja poikkeustilanteissa sekä niiden ennakoimisessa. Tuoreiden näkemysten lisäksi meillä on laaja-alaista kokemusta asiakkaidemme pitkäaikaisena, strategisena viestinnän aisaparina. Olemme pyörittäneet niin pörssiyhtiöiden, haastavien toimialojen kuin startup-yritysten viestintäkokonaisuuksia.

Nopeatempoisessa maailmassa organisaatioiden täytyy arvioida toimintaansa jatkuvasti ja kyetä mukautumaan pysyäkseen kehityksessä mukana. Joskus organisaation toiminta voi myös joutua erityiseen syyniin ja maine vaarassa. Silloin terävän reagoinnin ja etukäteen mietityn, johdonmukaisen viestinnän merkitys kasvaa entisestään.

Parhainkin tekijä kaipaa joskus näkökulmien tarkastelua uudesta kulmasta.

Parhainkin tekijä kaipaa joskus näkökulmien tarkastelua uudesta kulmasta.

  • Viestintästrategia kertoo organisaation viestinnän kokonaiskuvan ja linjaukset. Se on pitkän aikavälin työkalu, jolla määritetään organisaation tavoitemielikuva.

    Viestintästrategia tukee organisaation päästrategiaa ja kertoo, miten organisaation strategiset tavoitteet saavutetaan viestinnän keinoin.

  • Viestintäsuunnitelma on keskeinen työväline viestijän arjessa. Sen avulla strategia muuttuu käytännön toimenpiteiksi ja varmistaa toiminnan sujuvuuden vuoden ympäri.

    Viestintäsuunnitelma kattaa usein vuosikellon ja konkreettiset toimenpiteet. Siinä huomioidaan organisaation sisäiset ja ulkoiset tapahtumat sekä tuetaan strategian toteutumista.

Asiantuntijamme

Me uskomme kattavaan ja laajaan kokemukseen eri yhteiskunnan ja liike-elämän sektoreilta. Strategisen viestinnän tekijöillämme on taustaa useissa viestintä- ja mainostoimistoissa, journalismissa ja pörssiyhtiöiden viestinnässä.